3 wskazówki, dzięki którym skutecznie stargetujesz potencjalnych klientów

Targetowanie klientów stoi u podstaw skutecznego marketingu. Bez niego bardzo łatwo „przepalić” budżet reklamowy, mimo ciekawej oferty i obiektywnie kreatywnej kampanii. Dziś przedstawiamy więc trzy wskazówki, które pomogą Ci w efektywnym segmentowaniu Twoich klientów.

1. Wykorzystaj potencjał segmentacji

Targetowanie klientów może odbywać się na wiele sposobów. Jego skuteczność zależy od charakterystyki Twojego biznesu. Wyróżnić możemy targetowanie behawioralne (na podstawie zwyczajów potencjalnych klientów), demograficzne oraz geograficzne. To ostatnie będzie istotne, jeśli swój biznes prowadzisz lokalnie, zwłaszcza stacjonarnie. Sprzedaż w sieci lub na terenie całego kraju każe postawić na inne metody. W znalezieniu odpowiednich grup docelowych pomoże segmentacja klientów. 

Dobrym tego przykładem są coraz popularniejsze notyfikacje push. Wystarczy, że skorzystasz z dobrego narzędzia umożliwiającego ich wysyłanie, na przykład PushAd, by łatwo określić najbardziej wartościowe grupy docelowe i wysłać do nich atrakcyjne z punktu widzenia tych grup klientów komunikaty. W ten sposób zoptymalizujesz budżet marketingowy. Więcej ważnych informacji na temat potencjału notyfikacji push znajdziesz pod adresem https://push-ad.com/.

2. Uwolnij potencjał marketingu omnichannel

Już na etapie targetowania klientów postaw na model omnichannel. Prawdopodobnie Twoja sprzedaż, podobnie jak komunikacja, opierają się na wielu kanałach jednocześnie. Nie rezygnuj z żadnego spośród nich. Automatyzacja marketingu sprawia, że targetowanie wieloma metodami, podobnie jak reklama w wielu kanałach jednocześnie stają się coraz tańsze i mniej czasochłonne. Wykorzystaj maksymalnie swój potencjał i budżet reklamowy!

3. Nie lekceważ contentu

Ważnym elementem targetowania jest również retargeting. Pozyskany lead to tylko część sukcesu. Spraw, by potencjalni i obecni klienci, do których masz dostęp kanałami komunikacji związali się bliżej z Twoją marką. Poza ofertą i obietnicą, którą ona zawiera zadbaj o atrakcyjne treści. Content marketing rośnie w siłę, a dzięki ciekawym treściom Twoi klienci chętnie będą wracać do Ciebie po więcej!

Dodaj komentarz